Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 27 september 2010

Så blev det en faren till sist!

Ja idag kom ytterligare en art upp på årets liga - faren! Det var vid agnfisk-metet som jag lyckades fånga nytt pb på faren, 0,35kg och 32cm. En fisk som var värd 20p. Det var efter sex björknor i rad som den högg på maskagnad krok och ända tills jag hade fått upp den på land trodde jag att det var en björkna till :) Fisken innebar min 45:e art i Sverige i år och min 51:a totalt i år. Gött!

När det väl kom till lake-metet som vi egentligen var där för, så var det istället Staffan och Linus som visade vart skåpet skulle stå och de tog varsin lake på ca: 6hg. Staffans syns nedan.


Kvällens totala fångst uppgick till, 8 björknor, 2 löjor, 4 gärsar, 1 faren och 2 lakar.

Hasse upp 26p, Linus upp 12p och Staffan upp 20p.

/Hasse.

1 kommentar: