Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 23 maj 2012

Den definitiva skamskäddan o tre nya arter för Thede!

Igår blev det en tur till Tjuvahålan för mig.

Körde mest med sill och räka men efter att på de tio första kasten haft näbbgädda efter kanske hälften av gångerna så körde jag med spinn från och till.

Efter några skamskäddor så nappade plötsligt något annat.


En rötsimpa!! Snyggt färgad varelse.

Skamskäddorna dominerade men inga monster största för dagen vägde 3 hekto men annars var det mest denna sizen.


En och annan skrubba högg också!


Efter några timmar körde jag och hämtade Thede.

Som direkt visade vart skåpet ska stå genom att ta sin första rödspotta!

Snart följde massa sandskäddor och här dagens största skrubba på 4hg.


Thede som aldrig fått någon näbbgädda tidigare blev mäkta glad när denna varelse högg på hans bottenmete!


En annan drömfisk kom strax därefter och fisketuren var redan lyckad!

Thedes första rötsimpa! Ett praktexemplar på drygt hektot.


Efter totalt 18 sandskäddor, 2 skrubbor 4hg, 1 rödspotta, 1 rötsimpa 1hg och en näbbis, skutsade jag hem Thede igen då det började bli sent.

Fick snackat lite fiske med Adam och bli bjuden på middag innan jag åter begav mig till Tjuvahålan.

Men det blev ingen piggvar eller lerskädda denna gången heller och vad jag gör för fel är jag väldigt intresserad av att veta?? Skamskäddorna gick segrande ur dagens race.

Totalt: 80 sandskäddor 3hg, 18 skrubbskäddor, 1 rötsimpa.

Men så högg något lite bättre på skeddraget!

En torsk!


Körde tills det blev mörkt vid Tjuvahålan men vinden tilltog istället för som jag hoppats mojna och det blåste rätt in i hålan.. Inga bra förhållande för smygmete..

Jag begav mig till Grötvik istället..

Snabba svarta siluetter jagade i frivattnet och det dröjde inte länge för ens första högg!

En gråsej!

 

Totalt fångade jag fyra små gråsejar, i och för sig var den på bilden minst men det var ingen över halvkilot.

Fick ge mig då det blåste svåra vindar även i Grötvik men jag är nöjd ändå. Speciellt med tre nya arter till Thede.

Poängen blir som föjer.

Thede 75 poäng.

Hasse 231 poäng.

Detta innebär att Thede går upp förbi Calle på femteplats!

Förmodligen blir det ett pass efter färna eller gös ikväll för mig.

Skitfiske! /Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar