Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 21 november 2012

På spaning



Tjabba tjena alla monsterfiskare!

Igår fick Jag och Adam än en gång för oss att hitta nya lakelokaler.
Bilen tankades och vi rullade iväg. 

 Vi började med en plats vi tittat ut på karta. Det såg lovande ut men det
blåste en del. Jag började som vanligt med att slänga upp några tackel i
ett träd medans Adam passade på att fiska som normala människor.

 Trots många spön och mycket bete så vart det inte ett napp. 

Vi bestämde oss för att åka vidare. 


 Fram med karta och börja spana.
Adam kom då ihåg en plats han fiskat mycket vid under somrarna för några år
sedan. Vi åkte dit och vi slängde ut. 

 Det hände inte så mycket där heller men det var vindstilla i alla fall.
Tills jag såg att mitt ena spö började böja sig.

Fighten var igång. 

Efter en odramatisk håvning låg det en liten tjockis
framför oss. 1,75kg tyngdes vågen till.

Adam var inte långt efter med en kontring på 1,7kg

Sedan blev det lugnt igen.
Vi pratade om kommande fiskeresor och dylikt. 

Då pinglade det till igen och
jag fick upp en liten lake på precis 1,0kg

Adam blev då lite sur så han tog också en fast hälften så stor. 

 Sen var klockan mycke och vi åkte hem igen, men jag sitter i skrivande
stund på samma plats igen men denna gången utan Adam.

Vad kommer jag att hitta i djupet?

Adam: 2 lakar 1,7 och 0,5kg 
Andreas: 2 lakar 1,75 och 1,0kg 

 Skitfiske på er!
Andy


Andy 54p

Adam 44p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar