Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 3 december 2012

Avståndet minskar!

Andy och Adam var ju ute och fiskade häromdagen. Här kommer en uppdatering.

Tjabba!

Adam och jag tröttnar inte på lakarna i första taget.
Häromdagen var vi ute igen och testade ett ställe som visat god potential.

Månen lyste så klart så man behövde knappt pannlampan för att agna krokarna.
Det var stilla och kallt. Enstaka snöflingor singlade ner.

Vi agnade och satte ut 8-9 spön.

Jag var den första som fick napp.
Små ynkliga pingel visade sig komma från en 1,6 kg kort men tjock lake.
Adam kontrade med en liten rackare under halvkilot.
Dessvärre var det allt han lyckades med under kvällen.
Timmarna gick och det var långt mellan nappen.
Men när det varit dött och kallt för länge och vi packade ihop så hade jag lyckats fånga tre
små lakar till.

Vi får se om vi hinner med mer lakemete innan isen lägger sig.
Längtar till ismetet är igång ordentligt och jag får testa mina nya spön.

Resultatet blev.

Adam: 1 lake
Andy: 4 lakar 1.6 kg och 0.5 kg som största

Skitfiske!

Adam får 5 poäng
Andy får 52 poäng..

Avståndet minskar runt andraplatsen!

Jag och Adam har för övrigt suttit och sneglat på nästa års poängsättning och diskuterat upplägget för nästa års fiskeliga. Mer om det senare!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar