Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 27 mars 2013

Lågvatten och skamskäddor!

Igår var det åter dags att blöta lina :)

Jag hängde lite med Calle på förmiddagen och väntade på att det skulle bli lite varmare. Efter lunch åkte jag så och köpte ett paket räkor för att sedan dra mig ner mot Tjuvahålan.

En vinterpinad kust mötte mig med snö och issjok som prydde strandkanten.


Vattenståndet var extremt lågt och stenar som aldrig synts tidigare kikade upp ur vattnet här och var.

Klart och kallt i vattnet påverkade fisket men jag kunde snart konstatera att det var fiskar på platsen då räka efter räka bets sönder och försvann från krokarna.

Till sist satt det ändå en sandskädda på kroken. De verkade stå en bra bit ut där det blev lite djupare och de var inte alls i stöten.

Andy och Adam kom ner och fiskade en stund på eftermiddagen men lyckades inget vidare.


Jag hade fått igång en liten skara plattfiskar där jag kastade och fick ett par dubbléer på skamskädda som kämpade bra på drennan-spöt.


En förgäves kastande Adam försökte på piggvaren men hade inget pill ens.


Totalt blev det 13 sandskäddor och 2 skrubbskäddor för mig vilket gav 17 poäng.

Jag var tvungen att åka hem innan skymningen då det vankades middag.

Andy och Adam gav upp då med och åkte för att fiska lake men hade inte ett pill där heller.

Svårfiskat med andra ord. Det är dock fiske på gång i helgen. Halva fiskeligan kommer samlas på lördag och umgås över påsken och söndagen kanske urartar i ett isfiske? Adam har planer på isfiske på sitt håll och Andy ska utforska Ätrans lakar och gäddor.

Vad Petter och Marcus har för planer vågar man inte ens tänka på.

Annandag påsk blir nog ispimpel för mig så en del fiskerapporter kan ni se fram emot ;)

Skitfiske och glad påsk!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar