Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 3 augusti 2013

Ambulerande brax-bil, berggyltaguidning och oxsimpa

Igår körde jag för 3:e gången denna veckan Ambulerande Brax-bil till göta älv.

Båda tjänstebilarna på Sportfiskarna var upptagna då mina kollegor var ute och solade längs något vattendrag med elfiskeaggregaten i någon smultrontuva....

Så jag fick hämta braxar som fick åka busbil till Sjölyckan för att nästa vecka bli undersökta av ett gäng tyska vetenskapsmän som ska kolla om det är vettigt att äta fisken i Götaälv.

Efter genomfört uppdrag firade jag med att åka till Tjörn med Harald som är sommarjobbare hos oss på Sportfiskarna.

Harald ville putsa sitt berggylta-pb och jag lovade att berggyltorna var stora på Tjörn...


Tja...

Mest var det torsk! Vilket är skoj det med, Åtta fjordar betalar sig!!


Men efter hand dök det upp berggyltor!


Till sist kunde Harald landa nytt pb 825 gram!


Vi fick en del bifångster bland annat öring, gråsej och makrill och fram emot kvällen så gick vi över helt på öringfiske.


Inga bjässar men jag fick testat några hemmamålade drag och hade ett par fina fiskar på.

När det mörknade gick vi över på tunga-mete.

Det blev inga tungor men en cool oxsimpa!


Såg faktiskt 4 oxsimpor i lampskenet men fiskade bara på denna.


En riktig ox-simpe best kanske var över 200 gram, försvann in i tången...

Fick också fjärsing, rötsimpa och svart smörbult under tunga fisket, krabborna var en plåga, eller var det tungor som tjuvade agnet?

Totalt fick jag:

11 berggylta 0,5kg, 0,5kg, 0,4kg, 0,4kg
15 torsk 0,5kg
3 gråsej
3 makrill
2 havsöring
1 fjärsing
1 rötsimpa 0,2kg
1 oxsimpa
2 svarta smörbultar

181 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar