Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 13 juni 2015

Friskvårdsfiske

Igår kväll hade vi ungdomsledarträff på jobbet, alltid flitiga och ihärdiga Rasmus och Jimmy stack ut på Delsjön för att lura gammelgösta men jag orkade inte hänga på.

Väl hemma satt jag och ångrade mig och tittade ut på den fina kvällen.

Snäll som hon är skickade Linda ner mig till havet! Jag behövde detta för att må bra :)

Först grävde jag några maskar. Havet låg nästan helt spegelblankt!

Det var livat under ytan och krabborna sprang omkring på land!?

Vissa fiskar är pålitliga, de går alltid att räkna med, rötsimpan är en sådan fisk, fyra stycken var snälla nog att hugga på mitt bete!


En ganska pålitlig krabat är rödspättan, en sån blev det.


Sandstubbet är en hyvens fisk, aggressivare får man leta efter! En sådan fick jag.


Svart smörbult är pålitlig, de bangar inte för en välapterad havsborstmask. Två styck!


Skrubban däremot!

Två stora skrubbor tittade frågande på mig när jag lade sandmasken framför munnen på dem... >.<

Trots mina försök till att göra små frestande ryck i masken blev skubborna inte imponerade och simmade iväg.

En liten orutinerad gynnare kunde dock inte säga nej och kvällen slutade med fem arter åt mig!


Jag såg många andra spännande fiskar, klarbult, tångsnälla, tånglake, torsk, ål och öring bland annat. Några fiskar som pilade iväg så fort jag lyste på dem med ficklampan är jag osäker på.

Totalt:

4 rötsimpa
2 svart smörbult
1 sandstubb
1 rödspotta
1 skrubbskädda

36 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar