Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 21 december 2015

Lakefiske i Nissan!

Igår var jag och Adam ute vid Nissan och försökte trotsa det höga flödet med ett lakefrest!


Jag började lite tidigare och lyckades lura upp några betesfiskar.



Redan innan det var mörkt kom min första lake och då började Adam fiska lite längre nerströms.

Snart fick jag ett sms från Adam med hans första lake.

Men det var bara småttingar.

Snart vevade jag upp en mört med halva sidan avskalad på fjäll, det syntes tydligt att en stor lake varit framme.

Jag lyckas fånga två till halvkilos med topp på 650 gram men det är Adam som kan stoltsera med dagens fisk.


Adam får ett riktigt fint påslag och bänder upp en fin kluns i strömmen.

Fisken är kort men smällfet liksom alla lakar denna kväll, 2,99kg klubbar fisken som måste vara en romstinn hona.

Totalt blir det:

Hasse 3 lakar 0,65kg, 0,5kg, 3 mört 0,2kg, 3 gärs.

Adam 4 lakar 2,99kg, 0,5kg

Poängen blir:

Hasse 40p

Adam 105p

Adam som aldrig missat pallen i fiskeligans historia stärker därmed sin andraplats gentemot mig och Arvid med bara en dryg vecka kvar av året.

Jag hoppa komma ut minst en gång till med det ska Adam med försöka och det blir tufft att ta in 1000 poäng.

Men jag har fått en rapport från Smörbultskungen - Arvids Panama/Costa Rica äventyr! Vi väntar bara på att alla fiskar ska artbestämmas så kommer det ett blogginlägg och då vet vi också om Arvid lyckats ta sig förbi mig och Adam eller ej?

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar