Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 1 juli 2016

Näbbeskägg

I tisdags dök dessa ljusmuskiga ynglingar upp och kapade min bil när jag och Rasmus Holl var på väg hem från jobbet!


De tvingade oss att åka hela vägen till kärnkraftverket i Ringhals.

Väl framme hittade vi en enorm jättegryta!


En av dem kallade sig Ludde, han fångade en tobiskung som han blev mycket stolt över!


Nu spred alla ut sig på olika platser runtom kärnkraftverket!


Jag blev utplacerad på en klippa med ett fiskespö och tvingades stå där och kasta i säkert tre timmar!


Tre fjälliga och sprattliga näbbeskägg fångade jag tillråga på allt!

När vi varit där i flera timmar så tröttnade den äldste av dem och tvingade mig att köra dem snabbt till Kungsbacka tågstation.

6 poäng till mig som tröst!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar