Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 25 september 2017

Lyckat artfiske i Grötvik

Jag, HG och Rickard Hermansson tog vårt pick och pack och drog till Grötvik i förrgår.

Det var egentligen tänkt att vi skulle bottenmetat men vattnet var mörkt brunt av Nissanvatten och då är det sällan bra bottenmete.

Vi körde lite mikrofiske i hamnen istället och där nappade det bättre.

Tanken var väl först och främst oxsimpa till HG och id till Rickard men det blev varken eller. Det blev bra ändå!

Ja jag fångade en oxsimpa mitt framför ögonen på HG men det drog inte ner stämningen utan nu började det nappa riktigt bra.


Efter bara en liten stund slog HG till med en tejstefisk!


Och jag kontrade med ännu en art som HG saknade ett bergstubb!

Rickard jagade också nya arter och kunde snart stoltsera med sjustrålig smörbult art nummer 55 för Rickard!


HG hade redan sjustrålig men upp kommer först ett sandstubb, sen två nya arter för HG, lerstubb och efter mycket trixande ett bergstubb! - Den magiska trippeln!!


HG är överlägsen i antalet arter även denna gång och trots att jag även drar gråsej som ingen annan får så har HG 8 arter, jag 5 och Rickard 3 när vi räknar samman dagen.

Totalt blir det:

HG 
2 sandstubb, 1 lerstubb, 1 bergstubb, 1 sjustrålig smörbult, 4 svarta smörbultar, 3 rötsimpor, 1 tejstefisk, 1 stensnultra

Hasse
1 oxsimpa, 1 bergstubb, 1 sjustrålig smörbult, 9 svarta smörbultar, 2 gråsejar

HG 60p
Hasse 38p

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar