Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 7 juli 2018

Två fantastiska torskfiske!

Två fina torskrapporter har kommit in från Petter!

1. Mycket fisk och brutet spö! 

Igår blev de läge för ännu ett pass på havet.

Jag åkte ut med ytterligare 6 stycken fisketokar och som vanligt så blev de ju tävling om vem som skulle dra flest torskar denna dag..

Vi kunde snabbt konstatera att torskarna var på plats, då jag fick upp 4 st fina torskar i första släpet
Alla fick gott om fisk trots den hårda vinden som låg på 12 sek meter i mellan åt...
När jag skulle börja veva upp min torsk nr 94 för dagen så pallade inte mitt spö trycket längre, lite tråkigt men ger mig samtidigt möjligheten till att köpa ett helt nytt!

Jag lyckades till slut att vinna tävlingen på 108 st torskar 
Ont i armar och rygg men de var det värt!


Vikterna på torskarna var följande: 13 st 3 kg, 16 st 2,5 kg, 45 st 2 kg, 28 st 1,5 kg, 4 st 1 kg, 2 st 0,7 kg 

En kvadruppel!

Brutet spö!

2. Skadad hand och seger!

Halloj
Då har man varit på havet och härjat igen
Återigen så var de torsken som var målarten
Redan i mitt första släpp så började de att dra i andra änden av linan, jag börjar veva och pumpa och upp kommer 4 st fina torskar från djupet.

Men de var inte alla som fick en så fin start som jag... Mannen som står bredvid fick en torsk i första släppet och medan han försöker kroka av den lyckas en av de andra krokarna sätta sig rakt igenom handen efter 25 min lyckades vi tillslut att få ut den!

Efter att alla varit lite chockade så kunde vi återigen återgå till fisket. 
Fisket var grymt och alla fick gott om torsk.

Vi var 8 st glada fiskare som njöt av sol och fiskande

Jag stannade tillslut på 78 st torskar och jag tilldelades segern
Vikterna på fiskarna var följande: 
2 st 3,5 kg, 2 st 3 kg, 12 st 2,5 kg, 32 st 2 kg, 11 st 1,5 kg, 13 st 1 kg, 4 st 0,8, 2 st 0,5 kg


totalt 186 torskar och fantastiska 3555 poäng!

Petter gör därmed ett stort ryck i toppen av tabellen.

/Hasse 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar