Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 11 augusti 2018

HG återtar 5:e platsen!




Hej!

Det har blivit några timmars fiske i juli på några olika platser. Från min lilla gummibåt utanför vårt sommarställe i Skepparkroken, Skälderviken har jag fiskat upp några skrubbor till lunch eller middag. Arvid och jag en båttur med vår "tackräcksbåt" utanför Tyludden. Vi kunde konstatera att fisket där är fortfarande sämre än tidigare år, men några spättor nappade. Sedan följde Karin och jag ut på en "makrilltur" från Strömstad hamn och det var gott om makrill den kvällen. Men häftigast var att damen bredvid fick knaggrocka! På vägen hem från Bohuslän stannade vi till i Anneberg och fiskade upp några solabborrar (min 52:e art).


Skälderviken

9 skrubba 4,5 hg, 4,1 hg, 3,5 hg

1 sandskädda

1 horngädda


Tyludden

1 skrubba

2 rödspätta

4 sandskädda

1 makrill

1 fjärsing


Strömstad

37 makrill 6 hg, 5 hg

1 torsk

1 stensnultra

2 svart smörbult


Anneberg

18 solabborre


301 poäng totalt och därmed förbi Marcus upp på femteplats!

/HG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar