Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 30 oktober 2018

Mera sill!!

Jag är precis hemkommen från Helsingborgslägret där jag varit ledare för tredje gången.

Alltid lika roligt och även denna gång var de stora sillarna inne!

Jag fick ingen jättestor sill men det blev mycket och ett antal på runt 300 gram. Det var mycket bra snittstorlek mellan 150-300 gram.


Fiskande lägerdeltagare!


Lysekils nya fiskemaffia!


Sillafiske!


Kelvin med sill!


Pelle med spätta!


Spöböj!

Större delen av tiden hjälpte jag deltagarna med deras fiske men jag lyckades ändå bända upp lite fisk.

2 torsk
5 skrubbskädda
4 sandskädda
66 sill 6 x 300g, 30 x 200g

Jag har även ströfiskat upp
1 gärs
1 björkna 
1 svartmunnad smörbult

Under några småpass.

Jag, Melvin och Albin gick också bet på ett lakepass nyligen.

Totalt 266 poäng.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar