Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 3 februari 2020

Lyckat kvällspass!

Ikväll tog jag mig ut på Valasjön innan solnedgången efter att ha suttit inomhus hela dagen och kollat på det fina vädret.


Sjön låg spegelblank och jag bara var tvungen att nyttja dagens sista ljusa timmar.

Drog en wobbler bakom kanoten ut till abborregrundet och där började jag pimpelfiska istället då wobblern inte gett något.

Det nappade bra direkt och småabborrarna radade upp sig.


Varje släpp var det något som nafsade på maggoten men efter en 15 små borrebus så sög det till ordentligt i pimpelspöt!


En bra fight inleddes och en vacker randig krigare fick syna världen ovanför ytan.

Den vägde inte kilot det såg jag och jag uppskattade den till 8 hekto sen fick den gå tillbaka. Lite för stor för tallriken tyckte jag.

Några små till kom upp sen kom det ett riktigt bra hugg och en rejäl fight tog vid.

Skakningar och rusningar och en fisk som inte ville visa sig avslöjade att en stor abborre tagit vertikalpirken.

En riktigt fin abborre närmade sig kanoten och jag lyckades landa den utan dramatik.


Fisken mätte 43cm vilket är en av mina längsta abborrar och konditionen såg bra ut men vågen tyngdes bara till 1050g vilket dock är min 5:e största abborre så jag var överlycklig.


Totalt fångade jag 23 abborrar innan det blev för mörkt för att fortsätta. Det blev en underbar fisketur där pilgrimsfalk och korp spanade in mitt fiskafänge i solnedgången.

23 abborrar 800g, 1050g 43cm

91 poäng innebär att jag tar mig förbi Axel, Stephan och Marcus upp på andra plats!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar