Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 10 juni 2020

Spiggfest!

Tjenamors alla pigga spiggar! 



Igår har jag varit och fiskat i hamnen där våran båt ligger och guppar! 

Jag körde med 32:an främst efter storspigg, stubb, och såna småskitar, och knep två fina!

En svartmunnad smörbults resa slutade här igår, och två svarta kom upp men släpptes sen. 

Även några plattfiskar kikade förbi, och överraskande nog va det flest rödspättor!! 

Jag såg en fin ål på ca 50 cm slingra förbi och en lite finare skrubba. 

Även några stubbar blev det.

Idag så va jag nere igen och fick lite blandat med småfisk precis som igår, och några ganska fina storspiggar alla runt 7 cm.

Även en liten bergstubb kom upp!


Totalt dessa dagar:
3 svart smörbult
2 svartmunnad smörbult
7 storspiggar (7cm, 7cm, 7cm, 7cm, 7,5cm, 7,2cm)
3 rödspätta
2 skrubba
2 sandstubb
1 bergstubb
2 lerstubb
103 poäng

/Iris

Ingen Skarvkuf idag, men jag såg en skugga på en kobbe längre bort...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar