Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 21 augusti 2020

Familjefiske efter gös!

Tjena! 

Har blivit två pass efter gös den senaste tiden. Första passet var jag ute med farsan, då lyckades vi att pricka in en huggperiod precis innan solen gick ner över trätopparna. Jag var först ut med en gädda på 1,5 kg. Kort där på så fick jag spöböj igen, denna gången var de en rund liten gös på 2,2 kg som inte kunde stå emot från att ta wobblern. 



Jag sa till pappa, (Stephan) att han fick sätta på samma modell o färg på betet som jag använde, sagt o gjort! 10 minuter senare så hörs ett vrål i fören, FISK FISK FISK!!!

En härlig fight kunde påbörjas mellan farsan o fisken och vi förstod tidigt att den var av bättre kaliber. Efter många fina rusningar så kom sjöns guld upp ur djupet och gösen kunde landas utan några större bekymmer. Glädjen i båten går nästan att ta på och delad glädje är den bästa glädjen. Var en fantastiskt fin o pampig gös som pressade vågen till fina 3,5 kg. Nu var vi väldigt nöjda och kunde styra båten mot hamnen med ett leende på läpparna


Familjen på sjön! 



Igår bestämde vi oss för att hela familjen skulle ut o åka lite båt och självklart så åkte fiskespöna med i hopp om att få lite spöböj. Vi möttes av en spegelblank sjö på kvällen och termometern visade hela 31 grader i luften som tur var så började det att fläkta lite när vi kom lite längre ut. Efter två timmar hade vi fortfarande inte fått något hugg, men vad gör de när de finns chips o godis i båten Innan vi körde in mot hamnen, så ville jag se om abborrarna var på hugget, jag satte på en spinnare och de tog inte 2 minuter innan de tog tvärstopp i spöt! Abborre? Nej den här fisken är tung o gör fina rusningar ner mot botten, gädda? Nej tror inte de heller! Spöt gungar tungt o så fort jag får upp den från botten ett par meter så rusar den ner o ställer sig igen. Jag o tjejen börjar få lite puls och undrar vad de är som ska visa sig från djupet! 

Efter en lång fight på lätt utrustning kunde jag skymta något som såg ut som en gös innan de var dags för nästa rusning! Men nu började fisken att bli trött och jag kan pressa upp en fin o präktig gös till ytan som sedan tjejen fick håva  



Glädjen i båten var total och vilken lyckad kväll de blev Man slutar aldrig att förvånas och denna kväll var de en 10 grams spinnare som skulle göra jobbet. Gösen vägdes till fina 3,250 kg.


En fantastisk kväll på sjön gick mot sitt slut och vi kunde nöjda o glada köra hemåt igen. Skitfiske på er där ute

Petter 129p
Stephan 85p

/ Petter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar