Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 4 oktober 2020

Avslutning på öringsäsongen

Sista skälvande dagen i september gav jag och mina kollegor William och Martin oss ut på havet för att göra upp med varandra i öringfiske.

Öringen blir ju fredad i oktober här på västkusten så vi ville kräma ut det sista ur öringarna.


Soluppgången var magisk och lovade fina förhållanden.


Martin och William fattade sina flugspö men jag är en betydligt sämre flugfiskare än vad de är så jag tog kastmete och spinnspö med mig.


Två vackra vyer till.


Taggade till tusen åkte ut mot kobbar och skär.


William som var guide för dagen styrde båten.


Jag började med spinn eftersom jag inte hade något agn med och tångräkorna var lite luriga.


Redan på första stoppet fångade jag 4 öringar med en fin fisk runt måttet (45cm) i topp.

Det gick lite trögare för flugfiskarna men även de knep några öringar.

Dagen fortsatte i ett härligt lunk utan att öringarna kunde känna sig trygga och när stridens dimma lagt sig så kunde vi summera 23 öringar!

Största knep William på 55cm men flest fick faktiskt jag med 10 stycken.

Martin fick nöja sig med att ha vunnit kontorsmästerskap i pingpong dagen innan.


Lite molnigare på vägen hem.

Jag tappade också en trolig havsabborre men det får vi aldrig veta.

Totalt:

Hasse 10 öringar 1,2kg, 0,8kg

80 poäng

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar