Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 15 mars 2021

Äntligen fisk till Skarvkufen efter 4 veckor!

Kraaaaaaaa! Efter att blankat i fyra veckor så var jag riktigt sugen på att få något och då valde jag att köra i Börsås efter fiskar som vitling, vitlinglyra, glyskolja och svart smörbult. 

Det var väldigt trögt och med massa isflak och vindar men ungefär halvvägs in i turen så kände jag att jag hade krokat en stark liten fisk och det visade sig att vara den första blekan jag har fått i Börsås och i Gullmarn så nu har jag nog fått alla möjliga torskfiskar i Gullmarn förutom långa och paddtorsk. 

Jag blev väldigt glad över att jag äntligen fick en fisk och fortsatte men vindarna blev bara värre och värre och molnen västerut såg inte så trevliga ut så jag plockade ihop och gick tillbaka till stugan för att fira morsan som fyller 50 idag. Nästa vecka blir det troligen Djuphamnen på Donsö, skrubba eller färna.


10p

Jag passerar därmed Peter och skuggar Marcus... så här ser det ut Marcus om du tittar bakom dig!


/Skarvkufen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar