Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 16 juni 2023

Blandat gösfiske

 Det har blivit en hel del fiske men mest korta turer, aw-fiske eller kvällsfiske, morgonstunder vid vattnet.

Några fiskar har kommit under arbetstid med!


Ett par svartmunnade smörbultar har jag fångat i jubileumsparken.


Fick några idar när jag var nere med våra ungdomsledare i vallgraven.


På hemmaplan har det mest blivit rovfiskmete och ett par fina gösar har kommit upp.


En helt galet robust gädda på cirka 3,5kg gjorde 3 stycken meterhöga luftsprång i en sinnessjuk fight innan den fick syna håvnätet, den simmade strax tillbaka minst lika förbannad som innan.


Även någon abborre har fångats på död mört, endast kört död betesfisk och fått totalt 2 gäddor, 2 gösar och 1 abborre på ett par kvällspass.


Totalt:

10 svartmunnade smörbultar 20p
34 mört 2hg x10, 3hg x2 92p
45 sarv 45p
9 id 45p
5 löja 5p
20 abborre 4hg 29p
2 gös 2,3kg, 3,9kg 72cm 151p
2 gädda 3,5kg, 1,5kg 50p
3 braxen 9p
2 stensnultra 2p

448 poäng till mig gör att jag tar mig över 2000 poäng i år.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar