Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 19 september 2023

Liv och Linda-Marie in på årets liga!

I söndags blev det en tur med båten på havet!

 

Linda och Liv var taggade då det var första gången de skulle åka med båten.


Det var fiske och fika på schemat.


Nästan direkt fångades en liten svart smörbult, ny art för Liv!


Även mamma Linda kunde snart nog fånga en smörbult. Ny art för Linda med!

Jag och Axel lyckades sämre då Axel tappade sina fiskar och jag fick endast upp en krabba.

Efter ett par timmar ville Liv köra tillbaka båten in till land och äta glass så det gjorde vi men jag och Axel hoppade glassen och åkte istället ut på havet igen för att kanske fånga någon fisk.


Nu fick båda Axel och jag lite fisk men vi missade varsin riktigt fin fisk, troligen tappade Axel en stor havsabborre och jag hade en bonito efter ända intill båten.

En riktigt fin dag på havet blev det iaf.


Liv 2p
1 svart smörbult

Linda-Marie 2p
1 svart smörbult

Hasse 23p
1 svart smörbult
3 skärsnultra
1 vitling
5 stensnultra
1 rödspätta

Axel 10p
2 makrill 5hgx2

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar