Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 14 november 2023

Blandat höstfiske för mig.

Under hösten har jag fiskat sporadiskt och blandat fiske med diverse mindre spektakulära fångster och enstaka finare fiskar som resultat.

Här kommer några bilder och en sammanfattning av fångsterna,

Det har blivit ett par kortare pass efter gädda där jag guidat upp första gäddorna till några barn och hunnit med att knipa ett par själv med.

Höstens första lake fixades under ett pass med Adam Pihlqvist

Stubbsafari med en sjustrålig på 5,9cm!

Någon hygglig skrubba har landats

Mer stubbsafari


Jag och Marcus var på sundet med ett gäng asylsökande och mellan varven fiskade vi lite själva.

Hasse
12 sjustrålig smörbult 5,9cm 4x5cm
6 bergstubb 6cm
8 sandstubb 7,5cm, 7cm x4
20 svart smörbult 15cmx3
2 lerstubb
1 stensnultra
1 skärsnultra
1 skrubbskädda 5hg
15 sill
5 makrill 5hg
5 fjärsing
2 gädda 1kg, 3kg
20 abborre
20 mört
20 sarv
1 havsöring 5hg
2 vitling 
5 torsk 1kg
1 lake 5hg

Detta fiskafänge ger mig 464 poäng vilket tar mig över 5000 poäng i år.

Marcus fick 75 poäng och han passerar därmed Peter och Simon upp på 12:e plats.
30 sill 250g x5
1 rötsimpa på 250g

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar