Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 21 januari 2024

Årets första fiskar 2024!

Det har faktiskt rasat in ett gäng rapporter under januari och det är Axel, Iris och jag som stått för rapporterna.

Det är mestadels abborrpimpel och alla vi tre har tillsammans varit på tävling dessutom.

Själv har jag fiskat fyra gånger på egen hand och varit ute på isen tillsammans med olika barngrupper och skolklasser ett par gånger till utan att fiska själv.

Det har gått bra, jag kom femma av 18 på fisketävlingen där jag lyckades komma före Axel och Iris vilket inte gjorde något alls :)




Totalt har jag fångat:

Hasse 152p
110 abborrar
2 mört
1 gädda på cirka 90cm och 4kg.

Iris 21p
20 abborrar
1 mört

Axel 223p
8 svarta smörbultar
1 vitling
3 glyskoljor
2 gråsejar
1 regnbåge 600g
108 abborre 820g, 930g

Detta ger att Axel leder ligan före mig och Iris på en tredjeplats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar