Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 13 juni 2024

Fin borrebus och gäddeskägg


En fin borrebus på 47,5cm och drygt 1,1kg fick jag tidigt igår morse.

Jag har fokuserat på att fånga lite abborre nu till en abborretävling jag är med i. Tidiga morgnar och kväll verkar vara klart bäst så jag har utnyttjat att jag ibland vaknar tidigt. Igår var jag ute 05-07.


Det blev en till fisk värd att mäta denna morgon men det var bud på mer.

Oftast ser det ut så här.


Eller så här.


Välja fina morgnar om man kan gör tillsammans med en kopp morgonkaffe det värt att gå upp tidigt.


Så här såg det ut igår.


Denna lilla rackare är het som bara den.


Det tycker även alla straffgäddor som ger mig problem på lätt utrustning. Här en  kilos från igår med.


Totalt har jag fått.

4 gädda 4kg, 3,5kg, 1,5kg
10 abborre 1,1kg 0,5kg 0,3kgx3
10 mört
5 sarv

186 poäng och jag närmar mig Petter med stormsteg!

/Hasse



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar