Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 3 augusti 2011

Förmiddag på Getterön


Idag åkte jag, Staffan och Sandra W till Getterön på en förmiddagstur.

Laddade med en grym frukostbuffé av ägg och bacon tog vi ut ett paket räkor ur frysen och satte kursen mot Getterön.

Sandra och Staffan är i detta nu i Bohuslän för fiskesemester och lär rapportera framgångar i dagarna.

Men uppvärmningen fick ske i Varberg.








Mycket napp och aktivt bottenmetande inledde fiskandet.

Snart kunda jag och Sandra landa varsin fisk.



En fjärsing till mig och Sandra kunde landa sin första Skärsnultra.

Sandra är återigen på gång efter en ganska lugn början på året och var mycket munter över varje fångst.

Kanske kommer hon kunna försvara förra årets seger i damligan? Men det är en bit upp till Stina och Pernilla.
Det tog lite tid men Staffan kunde till sist också landa en fisk.


Det var en bra skärsnultra 18cm och 100gram men en liten bit kvar till ligarekord.


Staffan är riktigt het och ämnar slå många ligarekord i år. Frågan är om han kommer att kunna hinna ikapp topptrion?


Först ska han hinna ifatt Calle på fjärdeplatsen och det blir svårt nog då Calle snart ska till Sjödalen för 30 årsfirande och mycket fiske!












Sandra vann ändå dagens morgonpass med fem fiskar och fyra olika arter.

Totalt fick hon, 2 skärsnultror, 1 stensnultra, 1 svart smörbult och 1 fjärsing.

Staffan fick 1 skärsnultra och 1 svart smörbult.


Jag lyckades blott fånga en fjärsing idag men med den sista tidens framgångar kändes det lagom.

Imorgon ska jag kanske göra ett försök på multe men vi får se..

Hursomhelst upp 12 poäng för Sandra som därmed går från 23:e till 16:e plats.

Staffan upp 24 poäng vilket ger honom ytterligare ett steg upp mot Calle på fjärdeplatsen och lite andrum ner till Albin, Putte, Stina och Pernilla.


Jag fick ytterligare fem pinnar i toppen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar