Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 21 augusti 2011

Sex fiskar, sex arter :)

Idag blev det en liten eftermiddagstur ner till Getterön.


Det var ganska blåsigt och mestadels mulet så där var nästan inget folk ute. Började med att testa mina nya microhäcklor.

Snart satt där en makrill och tätt efter följde en mini öring.

Bytte till smygmete. Fick syn på några stubb som jag nästan är säker på var bergstubb, men jag missade dem varje gång de högg.

Till sist fick jag syn på något större som jag tyckte såg ut som ett tångspigg men jag såg den bara snabbt och den simmade in i en håla. Lirkade en stund utanför hålan och till sist kom det ut en fisk och högg den lilla snäcka som jag agnat med.

En skärsnultra var det.

Valde att fortsätta med minihäckla istället och det gav tre arter till.

Först en liten näbbgädda, sedan en stensnultra och till sist en fjärsing som totalt snodde in sig i microhäcklan, fastnade i alla sex krokar och trasslade in häcklan i den höga grad att det bara var till att kassera den.

Hur som helst ett ganska trevligt fiske och 14p till mig.


Albin och Linda däremot hade inte lika roligt när de åkte till Siesjön idag och upptäckte att paddlarna till kanoten var stulna. De fick istället för en fisketur åka hem igen arga och ledsna för att någon idiot stulit.

Nu får man väl ta hem paddlarna i fortsättningen :(

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar