Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 8 maj 2013

Havsanemon!

Blev ett kort artfiskepass för mig igår i det fina vädret.

Inga jättespännande fiskar men jag lyckades faktiskt få upp min första havsanemon någonsin!

Man ser de små nässelarmarna som sticker ut ur kroppen.

När jag lade den i vattnet så kom armarna ut direkt igen :)

Denna individ satt fast på en liten sten som hängde med upp. Jag slängde ut den igen i öppna havet så långt jag kunde. Hoppas att den klarade sig - tuffa små rackare de där havsanemonerna.

Fisket i övrigt var som sagt ingen succé men ett par små stensnultror och en skrubba på 450 gram lyckades jag fånga. Skrubban tog på tångräka vilket är lite extra kul. Fullt med tångräkor intill kanten igår.


Totalt gav fångsten 29 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar