Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 29 maj 2013

Två dagars havsfiske.

Jag har varit ute ett par kvällar denna veckan, först i förrgår och då nappade det bra med 9 stensnultror, 9 svarta smörbultar med topp på 13,5cm, 6 torskar, 3 gråsejar och 1 skärsnultra.

Mina praktikanter som var med vid båda tillfällena tog också rötsimpa och öring under måndagens pass.

Igår var praktikanterna ute igen och då fick de både berggylta och oxsimpa på piren i Varberg.

Idag var det dags igen och eftersom oxsimpan och berggyltan gav grabbarna mersmak åkte vi åter till piren.

Det nappade bra igen och totalt fick jag 6 stensnultror, 1 näbbgädda, 3 gråsejar, 1 torsk, 1 skrubbskädda, 3 sandskäddor och en riktigt fin skärsnultra på 120 gram. Den var 17,3cm och gav 23 poäng, ett par centimeter från mitt egna ligarekord men en fin fisk.


Totalt gav de båda fiskena mig.

15 stensnultror, 2 skärsnultror (0,120kg 17,3cm), 9 svarta smörbultar (13,5cm), 7 torskar, 6 gråsejar, 1 näbbgädda, 1 skrubbskädda och 3 sandskäddor.

En fångst som ger 127 poäng.

Jag blir därmed andra person över 2000 poäng i år.

Viktiga poäng nu när Adam börjar hota om medaljerna!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar