Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 12 oktober 2013

Nytt ligarekord på lerstubb

Ikväll satte jag en plan i verket!

Jag och Adam har kollat lite på rekorden och trots att många är svårslagna så finns där några enkla kvar - ett av dem var lerstubbet.

Det är en respektabel fisk på 7,2cm som är ligarekord i längd men viktrekordet är en ynklig en på 0,4g och 3,4cm. Tragiskt tänkte jag och tog mitt pick och pack ner till stranden.

Lite synd att sno ett av Adams rekord nu när han närmat sig i "Guldfiskar" men han kan snart få tillbaka mygelvågen :D

En krossad strandsnäcka senare började jag leta lerstubb.

Mest var det sandstubb som högg.


Men efter 8 landade sandstubb och tre mindre lerstubb så satt äntligen en större lerstubb på kroken.

6,8cm och 1,9 gram är en ok fisk lerstubbmått mätt :)

Dessutom nytt ligarekord vikt!

Idiot som jag är tog jag ingen bild på fisken.. men jag ska se om jag inte kan putsa det rekordet snart igen?

Såg för övrigt både öring, rödspotta och tångspigg när jag vadade omkring.

Totalt 85 poäng till mig!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar