Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 24 mars 2014

Blekingegädda och gammelgärs!

Tog en eftermiddagstur ner till Granudden idag för lite mete.


Det högg bra nästan hela tiden och jag fick totalt 14 mörtar med en 3 hektos i topp, 1 abborre och 16 gärsar med denna best på 0,05kg och 16cm i spetsen. 


Det är en av de största gärsarna jag fångat. De verkade vara lekmogna nu då en av de jag fick upp förolyckades och jag dissekerade den.

Totalt för mig 14 Mörtar 0,3kg, 1 abborre, 16 gärsar 0,05kg 16cm, 14cm.

Detta ger mig 92 poäng och jag ligger därmed över 500 poäng i år på andra plats i årets liga.

Berra rapporterar också ett pass ifrån Blekinge men han hade inte hunnit åka ut med båt utan rapporterar ett litet gäddeskägg på 0,5kg. Detta ger Berra 5 poäng.

Berra ligger alltjämt etta i ligan.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar