Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 10 mars 2018

Guld i distriktsmästerskapet i pimpelfiske!

Ja det blev en mycket lyckad fisketävling för egen del idag när distriktsmästerskapet i pimpelfiske skulle avgöras på Rådasjön utanför Göteborg.


Med mig hade jag några andra ur artfiskegänget, Simon, Kelvin och Gustav. Det gick bra för dem med då samtliga tog medaljer.


Jag tävlade i herrsenior och i lag med Mattias som är biolog på sportfiskarna och min kollega som ni ser ryggen på närmst i bilden nedan.


Hur gick det då?

Jo taktiken var att hålla sig i närheten av starten då nästan alla andra traskade en bra bit iväg.

Den taktiken höll och jag kammade hem hela tävlingen med 50 abborrar fördelat på 2145 gram.


Segraren i damjunior och tvåan i damsenior hade samma taktik och vi fiskade ihop större delen av tiden.


Tillsammans med min kollega Mattias som mest höll sig nära tog jag och Mattias även brons i lagtävlingen!

Ingen av abborrarna var över 200 gram men några matfiskar blev det i alla fall!

50 poäng till mig tar mig upp på tredje plats i tabellen.

/Hasse

4 kommentarer: