Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 17 maj 2018

En gröning fick sin första grönling!

Hej!

Var ute måndags kväll för att försöka få min 51:e art. Begav mig till Nyrebäcken där den rinner under Kustvägen norr om Halmstad. Jag hade varit där med Arvid och en kompis till mig några veckor tidigare men då gick det inte så bra - kompisen lyckades skrämma bort den enda vi såg då.

Så det var med revanschlystnad som jag återvände till bäcken som just nu har extremt lite vatten. Det gör det lättare att hitta grönlingarna. Jag såg direkt en avlång sak på bäckens botten, men den var inte intresserad av min lilla maskbit. Även nummer två låg där bara stilla och brydde sig inte om en läcker Frennarpsmask. Men nummer tre kunde inte motstå frestelsen med en matbit mitt framför nosen. Så där satt den! Den mätte 8 cm. Och snart fick jag en till och då kände jag mig nöjd och lämnade alla andra grönlingar i fred.

2 grönling


20 poäng

/HG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar