Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 5 maj 2018

Vimma

 Under onsdag och torsdag denna vecka var jag i Älvkarleby med mina kollegor. Självklart passade vi på att fiska i det ovanligt höga vattenflödet.


Julius och Viktor på bilden drog mest braxen tillsammans med Jocke men även med regjägaren Andreas Pling Åkerlund som drog reg på björkna!

Lite längre ner fångade Jesper, Malin och Oscar mört och stäm på löpande band, vattenflödet är runt 80 kubik/sekund när det är lågt. Nu låg det på över 1000 kubik/sekund.

Mitt fiske var annorlunda med bara två braxen fångade totalt, nej gärs, lake och vimma var det istället som ville äta mitt bete. Jag tror att det kan ha berott på val av bete, då jag körde mask/maggot medan de andra använde mycket majs och bröd.

Min största vimma tangerade ligarekord vikt och dessutom pb längd!


850 gram och 43cm.

Totalt för mig.

2 vimma 0,85kg 43cm LRV, 0,5kg
2 braxen 1kg, 0,8kg
1 gärs
1 lake

397 poäng tar mig förbi både Arvid och Petter upp på andra plats!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar