Jakten pÄ ligaguldet Àr i full gÄng!

Jakten pÄ ligaguldet Àr i full gÄng!

torsdag 14 juni 2018

Art nr 102 😁

I ett desperat försök att inte halka efter toppen i 50-klubben stack jag ner till Grötvik för att se om det gick att fĂ„ nĂ„gon klarbult. Första pass gav tre tappade klarbultar: för snabbt mothugg, för stort bete samt en fisk som simmade runt med betet en god stund men jag kunde se att kroken var utanför munnen 😞

IgĂ„r gav jag det ett nytt försök, trots molnigt vĂ€der och friska vindar. Mellan bĂ„tarna i Grötviks hamn var det dock stilla. Det var svĂ„rt att se dem Ă€ndĂ„, men till slut hittade jag ett mindre stim som jag kunde fiska pĂ„. De var inte alls lika intresserade som gĂ„ngen innan och jag fiskade pĂ„ dem lĂ€nge innan en fisk helt sonika slök betet. Mitt brutala mothugg krokar fisken, som efter det blir som tokig och stĂ„ngar och drar ut lina......😏

GlÀdjen Àr total!!! Det Àr sant, Àven om bilden inte ger sken av det.



Giganten var 4,5 cm lÄng och vÀgde in pÄ 0,5gram, vilket Àr ligarekord i vikt....

PoÀngen blir: 280 p


----E Adam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar