Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 16 juni 2018

Mycket blandat fiske!

 Jag har fiskat massor på sistone men inte varit bra på att rapportera.

Först åkte jag ut en sväng med Iris och Niklas på deras båt för att guida upp lite arter till Iris till artjakten.


Kort och gott gick det mycket bra med tre nya arter till Iris och jag fångade lite blandad havsfisk.

Jag har även metat lite i hamnar och fångat ett gäng smörbultar, bland annat fångade vi några svartmunnade smörbultar i Askimsbadet vilket torde vara de sydligaste fångsterna på västkusten hittills.

Annars har det mest blivit mete i sötvatten och det började mycket dåligt med en tappad monsterabborre och en 10-kgs karp som lossnade på håvkanten.


Men det har också gått bra stundtals och en hel del fina braxar och sutare har fångats i sjöarna hemma.


Fiskarna är utlekta och smala men har verkligen potential. Braxen ovan vägde 2,25kg och sutaren nedan 1,8kg.


Många fina fiskepass har det blivit och vädret är mestadels fantastiskt!


Totalt har jag fångat:

4 svartmunnade smörbultar
2 svarta smörbultar
1 skrubbskädda
2 sandskäddor
1 torsk
3 blågyltor
1 stensnultra
1 skärsnultra
7 braxen 2,25kg, 2kg, 1,5kg, 1,5kg, 1kg, 1kg
4 sutare 1,8kg, 1,8kg, 1,7kg, 1kg
1 ål
22 abborrar
28 sarvar
11 mörtar

Detta ger 401 poäng och lite andrum ner till jagande Petter och Adam bakom!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar