Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 28 september 2018

Gäddkungarna!


Gäddkungarna slår till!

Tjena
I söndags så var de dags att bjuda med farsan på lite gäddfiske
Efter en lång och varm säsong i husvagnen så kände jag att han behövde komma ut på lite fiske.
Dagen började lite trevande med mycket letande efter fisken, men efter en stund kunde jag själv landa 2 st fiskar inom 5 minuter.
Tyvärr så var solen uppe i större delen av dagen men som tur var så fick vi en del vind som gjorde att fiskarna inte blev så skygga.
Efter 2 timmar stod de 4-0 till mig och farsan fick ner och rota djupt ner i draglådan för att hitta något som såg giftigt ut! Bytet av bete blev rena succén och han kunde snabbt landa 3 fina fiskar, största på 5+
De blev tillslut 13 st gäddor, fördelat på 9-4 till mig

Mina fiskar vägde: 1 st 2,5 kg, 3 st 2 kg, 4 st 1,5 kg, 1st 1,0kg 

155 poäng

/Petter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar