Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 6 september 2018

Gäddorna nappar i Blekinge!

Äntligen blev de tid till lite fiske igen!
Denna gången var de jerkarna och jiggarna som skulle åka i vattnet i hopp om att gäddorna skulle ta betena med hull och hår!
Vädret var helt rätt, mulet och 7-8 sekundmeter vilket är bra i Blekinge då vattnet är väldigt klart
Bara efter 5 kastet så kände jag motstånd i andra änden, en gädda hade tagit mitt bete och en härlig fajt tog fart. Efter en stund kunde jag landa en fin fisk på 4,5 kg
Jag fortsatte att vada vidare på sträckan och hade en del kontakter innan jag beslöt mig för att byta ställe där vinden hade legat på i några dagar.
De visade sig vara ett bra drag då mina första tre kast gav 3 gäddor, inga stora men i 2-2,5 kg klassen
De fina fisket fortsatte och efter att jag landat min 17 onde gädda för dagen kunde jag inte vara annat än nöjd
De var inte bara gäddorna som visade sig från sin bästa sida idag utan även havsörnarna cirkulerade runt mig större delen av dagen vilket var väldigt häftigt för en fågelintresserad herre

Gäddorna denna dag vägde: 1 st 4,5 kg, 1 st 3 kg, 3 st 2,5 kg, 4 st 2 kg, 3 st 1,5 kg, 3 st 1 kg, 2 st 0,8 kg

315 poäng!
Skitfiske på er/ mvh Petter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar