Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 31 maj 2020

På artfiske med grabbarna!

Igår var jag ute med pappas båt och fiskade lite torsk på förmiddagen.


På eftermiddagen åkte jag ut till Axel och Linus för att fiska lite i Skärgården.

Då fick jag min första rödspätta!


 

Jag och Linus körde lite på Bratten innan båten gick hem och då fick jag min första jiggfångade torsk och några smörbultar. Linus kontrade med en fin tånglake!


Iris: 10 stensnultror, 4 svarta smörbultar, 6 gråsejar, 1 rödspätta, 11 torskar 0,5kg

Linus: 1 tånglake, 3 torsk 0,6kg

Axel: 8 svarta smörbultar 13,9 cm, 2 rötsimpor, 1 sandstubb 7,4 cm, 16 stensnultror

Iris 60p
Linus 19p
Axel 76p

Axel fick ett fint sandstubb bara en dryg cm från ligarekordet och han går förbi Adam upp på en andraplats i tabellen!


/Iris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar