Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 11 maj 2020

Petter återtar ledningen och skitsnultrorna mötte skarvkufen!

I helgen har det fiskats en hel del.


Jag var i Grötvik och höll i en fiskeaktivitet för asylsökande, en del öringar och någon skrubbskädda fångades och jag lurade min första näbbgädda för året!

Efteråt så åkte jag bort mot Tjuvahålan eftersom jag visste att Team Skitsnultrorna var och fiskade där.

När jag kom dit hördes ett fruktansvärt ljud....

SKAAAAARRRRVVVV!!!

Skarvkufen var där...

Det visade sig att skitsnultrorna försvarade en hel fisksump full med plattfisk från den hemska besten.


Skarvkufen slet åt sig en sandskädda och flög iväg!


Därefter fortsatte fisket som vanligt.


Ben fick fina plattfiskar bland annat den största skrubban.


Axel knep en baddare till sandskädda.


Ny art för Axel och Linus med sandskädda.

Men till sist slutade det nappa och gänget bestämde sig för att gå till ett ställe där Iris öringbäck rinner ut. 

Ett par små öringar nappade när plötsligt något annat kom upp!

Ny art för Linus en lax!


Även jag knep en liten laxsmolt innan jag behövde åka hem.


En rapport från Skåne förkunnade att även Petter haft bra fiske i helgen!


Fyra fina matregnbågar.

Och ett härligt näbbgädderace!



Iris 1 svart smörbult, 1 torsk, 25 stensnultror, 1 skamskädda, 1 skrubba, 3 bäcköringar.

Linus 1 lax, 1 skärsnultra, 1 skamskädda, 12 stensnultror

Axel 2 svarta smörbultar 13 14 cm, 10 stensnultror, 1 öring, 4 sandskäddor en på 300 gram blankt!

Hasse 1 näbbgädda, 1 lax

Petter 34 st näbbisar, 4 regnbågar 1,5 kg, 1,5 kg, 1,3 kg o 1,2 kg


Iris 72p
Linus 33p
Axel 88p
Hasse 10p
Petter 280p
Detta innebär att Petter återtar ledningen och är först över 2000 poäng i år!

Iris passerar dessutom Staffan och ligger nu fyra, Linus passerar också Stephan till en 9:e plats!

/Hasse
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar