Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 13 juli 2021

Hasse och Petter på gössafari!

I torsdags åkte jag så äntligen ner till Petter för ett gemensamt fiskepass, det var flera år sedan sist och det var mycket muntra pågar som åkte ut med båten på sjön.


Trolling med djupgående wobbler var det som skulle testas.

Petter hade införskaffat en wobbler till mig som garanterade fisk.

Men det var Petter som tog den första!


Cirka 2,5kg

Jag hade ett par kontakter innan det var fast fisk!


Även denna fisk cirka 2,5kg.

Men resten av kvällen gav bara någon enstaka stör och när solen försvann bakom träden så åkte jag och Petter hem för kvällsmat.


Nya tag på fredag morgon och vilken fin morgon!


Det började riktigt bra med napp direkt och ännu en fin gös till Petter!


Sen dog det tyvärr av och det var jättetrögt. Vi åt lunch på sjön sen började vi styra skutan mot land igen när det högg på mitt spö igen!

En 1,5 kilos gädda i sommarkondis blev den sista fisken för denna gång men det var vi väldigt nöjda över ändå, det viktigaste var att få fiska ihop igen efter så lång tid!

Petter 100p
2 gös 2,5kg, 2,5kg

Hasse 65p
1 gös 2,5kg
1 gädda 1,5kg

Petter knappar därmed in några poäng på mig i kampen om 6:e platsen.

/Hasse

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar