Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 9 oktober 2021

Vetenskapliga projekt!

Kraaaaaaaa! Inte trodde ni att jag hade bantat, nej jag har fiskat dem dagarna som vädret har tillåtit nu den här tiden och fångat bland annat en hel del vitling till ett projekt i skolan som jag är med i. 

All vitling gick dock inte till skolan utan som middag till mig och mina underhuggare. 

Jag ser skarv varje dag nu så det är fantastiskt kul att se att skarven ökar på Västkusten. 

Det är bara att stoppa det storskaliga yrkesfisket så räcker fisken till både skarv och människa. 

Från ett kvällsfiske i Gullmaren!

60 vitlingar 
1 vitlinglyra
4 gråsejar 
9 svarta smörbultar 15 cm 
4 stensnultror 
1 torsk 

206 poäng

Jag passerar Stephan upp på 8:e plats i tabellen!

/Skarvkufen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar