Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 4 april 2022

Äntligen gädda och öring!

Men det har även fiskats regnbåge!

Axel har fångat ett par bågar runt kilot i dammarna på mitt jobb, här tillsammans med Billy under en havsöringsdag jag arrangerade förra veckan.


Själv har jag metat mycket gädda under våren men bara guidat upp fisk till Melvin.

I torsdags var det äntligen dags att fånga fisk för egen del efter att ha hållit lektioner för särskolebarn som fick klappa fisk så åkte jag direkt till sjön för att slänga ut lite gäddmete tillsammans med Rickard Hermansson.

Efter ett par timmar så gick linan iväg på ett av mina meten agnat med makrillfilé.

En lugn men tung fight resulterade i en meterlång utlekt donna på 5,65kg.


Igår hade vi en ungdomsledarutbildning på jobbet som både Iris, Axel och Linus var med på.

Det blev totalt 6 havsöringar varav jag lyckades fånga 2, Iris var nära med tre tappade fiskar och några efterföljare.


En underbar dag vid Tjuvkil.


Totalt:

Axel 36p
2 regnbåge 1kg, 8hg

Hasse 90p
1 gädda 5,65kg 100cm
2 havsöring

Inga förändringar i tabellen men Axel går över 600 poäng och jag över 200 poäng.

/Hasse



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar