Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 8 maj 2022

I Helgeån med far men utan faren!

Jag och farsgubben Pär har kört ett pass i Helgeån tillsammans med Axel och det nappade på ganska bra.

Axel var väldigt sugen på faren men dem lyste med sin frånvaro återigen.

Pär och jag hade ju redan faren på listan men var ändå taggade på lite feedermete och det nappade bra direkt.


Axel var först ut med grejerna och hade dragit ett gäng björknor redan när jag och Pär kom igång.

Det var massor av löja inne och samlade sig inför lek. Pär knep snart ett par stycken liksom vi andra.


Första pulshöjaren var några mindre braxen men det skulle komma mer.


Pär behövde åka efter någon timme och då tacklade jag och Axel upp varsitt rovfiskmete som komplement till våra feederspö.

Ett par döda löjor gjorde susen och snart nog hade jag fångat en fin matgös.


Vi han knappt få ut min gös ur håven innan Axels spö stod böjt.

En riktigt bra fight och en trind strömgös höjde Axels pb en bra bit.


3,61kg 69cm


Självklart körde vi störst, flest och flest antal arter, tyvärr vann Axel de första två kategorierna men jag kunde knipa en mört och några gärsar och ta hem arttävlingen åtminstone!

Totalt:

Pär
1 björkna
2 löja

Hasse
14 björkna
5 löja
1 braxen 8hg
3 gärs
1 mört
1 gös 1,41kg 52cm

Axel
22 björkna 3hg x2
10 löja
3 braxen
1 gös 3,61kg 69cm

Poängen blir:

Pär 5p

Hasse 87p

Axel 209p

Ett trevligt pass med far men utan faren!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar