Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 9 september 2022

Gösrace i söder!

Jag o farsan har varit ute på ett pass efter den luriga gösen och metoden för dagen var trolling då de är lättare att äta godis o chips då  

Wobblerna åkte i vattnet o de tog inte många minuter förens mitt spö böjer sig o mothugget sitter. 

En fin fight tar vid och tillslut så kommer där upp en fin gös från djupet o lägger sig på sidan, redo för att håvas. Fisken uppskattas till 4 kg innan den får friheten åter och drar iväg med ett fint plask med stjärtfenan i vanlig ordning. 

På 40 minuter så lyckas jag att landa ytterligare 5 fina gösar med vikter mellan 2,5-3 kg. Farsan lyckas med dra en fin gös på 2,8 kg under denna tydliga huggperiod som gösarna visar upp. 

Vi lyckas tillslut att landa 10 stycken fina gösar denna härliga sommarkväll. 

Efter detta var jag ute på ett pass till med gott resultat så sammanlagt har vi fångat:

Petter 786p
22 gösar: 4 kg, 3 kg, 2x2,8 kg, 3x2,5 kg, 1,5 kg 14x1kg.
15 abborre: 3x4hg, 2x3hg 

Stephan 96p
2 gösar: 2 kg, 2,8kg 



Jag går förbi Adam och Linus upp på andraplats i tabellen Stephan passerar Viola och Alva.

Skitfiske på er där ute!

/Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar