Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 7 november 2022

Höstspinnet!

Höstspinnet! 


Så var de dags för tävling igen. Reglerna var som vanligt att försöka fånga de tre predatorerna Gös, Gädda o Abborre. Man får mäta in tre av varje art. Sen gav arterna olika poäng per Cm. 

Som många gånger förr så var de jag o farsan som bildade team, taggade till tusen för att göra en bra tävling. Vi hade planen tydlig och målet var att försöka överlista gäddorna direkt på morgonen. 

De tog bara 1 min sen hade jag spöböj och den första gäddan på tävlingen kunde landas. Fiskarna fortsatte att visa sig från sin bästa sida och både jag o farsan radade upp fina gösar o gäddor. 

Jag lyckades även att dra en fin abborre vilket gav 50 poäng extra då man får de om man lyckas fånga de tre arterna. Nöjda med tävlingen körde vi i land för att rapportera in vår fångst. Av 24 tävlande lyckades jag att komma tvåa och farsan trea, vilket får ses som väldigt lyckat i ett tufft startfält. Jag lyckades även med att kamma hem vandringspriset för andra tävlingen i rad, vilket var roligt  

Petters fångst: 1 gös på 2 kg, 1 gädda 2,5 kg, 1 gädda 2 kg, 1 gädda 1,5 kg, 1 gädda 1 kg. 1 abborre.

Farsan (Stephan) fångster: 2 gösar 2,3 kg, 1,5 kg. Gädda 4 st, 2,5 kg, 2 kg, 2 kg, 1 kg.
Skitfiske på er där ute!

Petter 111 poäng
Stephan 151 poäng

I tabellen passerar Stephan, Patrik och Pär upp på 15:e plats!

/ Petter o Stephan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar