Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 18 november 2022

Senaste veckornas fiske!

Jag har varit förkyld i 10 dagar och knappt kommit utanför dörren men innan dess har det trots allt blivit några få fiskepass med enstaka fångster.

Jag hann med några kast under höstlovet och fångade bland annat en fet svartmunnad smörbult på 18cm och cirka 100g.

Det har också blivit några misslyckade försök på multe, även om jag har sett flera hundra så har jag bara haft ett nafs. Enstaka skumma fångster som skärsnultra på bröd har kommit upp.

Det har också blivit något metpass i hemmasjöarna efter betesfisk.

Totalt har jag fått:

2 skärsnultra
2 vitling
1 torsk
2 svartmunnad smörbult 18cm
54 mört
1 abborre

99 poäng

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar