Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 1 augusti 2023

Petter och Stephan på äventyr

Tjena! Jag och farsan har varit ute på två pass efter våra tre vanligaste predatorer, gösen, gäddan o abborren. 

De första passet lyckades jag att landa 8 gösar och 13 abborrar och farsan lyckades landa 11 abborrar. Bara två dagar senare ville farsan ha revansch så vi körde ut på sjön igen. 

Jag hittade en fint område där de stod gott om gös på botten och även denna dag valde gösarna att sluka mina jiggar med hull o hår! 

Trots att vi körde samma bete i linändarna så lyckades jag att ta hem gösfisket med hela 14-0. Nu fick farsan nog och frågade om vi inte kunde åka o fiska abborre istället. Jag var inte sen med att godkänna förslaget, så jag styrde båten mot ett av mina favoritställe för borre i sjön. 

När vi kom fram såg vi 30-40 måsar dyka ner i vattnet för att ta små fisk i ytan som abborrarna jagade upp. Vi hade ett fantastiskt abborrfiske under 40 minuter innan de var dags att åka hem. Jag lyckades även att landa en gädda på 3,5 kg under abborrfisket. Jag lyckades även att dra flest abborrar 35 st mot farsans 17 st. 

Jag landade alltså 22 gösar, 48 abborrar och 1 gädda på dessa två pass. 

Farsan landade 28 abborrar. 

Petters gösar vägde: 2 st 2 kg, 7 st 1,5 kg, 9 st 1 kg, 4 st 0,8 kg. Gäddan: 3,5 kg Abborre: 2 st 4 hg 

Stephan 28 abborre 4 hg 

Petter 640 poäng

Stephan 38 poäng

Nu ska krokarna slipas för imorgon blir de ett nytt pass i regn och rusk… 

Skitfiske på er


/Petter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar