Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 22 november 2013

Artrace på Marstrand

Idag stack jag iväg med några ungdomsledare och fritidsledare som jag samarbetar med för att testa fisket på Marstrand och planera nästa års fiskeaktiviteter i Göteborg!


Här är Kent, Ammar och Michell på väg att tackla upp sina spö.

Med var också Rasmus och självklart var det en tävling inblandad!


Rasmus inledde med vitling! 


Men jag var inte långt efter...

Det nappade riktigt bra men små vitlingar och gråsejar dominerade fångsterna totalt!


Därför var Kent kaxig när denna rötsimpa dök upp!


Vacker solnedgång över det lilla samhället.


Jag fick också anledning att vara kaxig när denna rötsimpa landades.

Totalt fick jag 3 rötsimpor med två riktigt fina 2hektos i topp, samt 23 gråsejar och 22 vitlingar.

Det hjälpte dock inte i arttävlingen då Kent också fick en torsk som blev dagens största fisk.

Rasmus tog dessutom lite fler fiskar än mig, klen tröst då att Rasmus bara knep sej och vitling idag :)

Totalt 214 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar