Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 29 november 2013

Lakfest!

Igårkväll åkte jag och Adam till Granudden för att fresta laken!


Jag inledde med en liten men tjock lake.


Adam var dock inte sen att kontra.

Jag plockade en mört och hävdade bestämt att det var en arttävling.

Än mer stursk blev jag när denna bjässe till gärs kom upp!


50g och 16cm är en av de större jag tagit.

Efter en stund ringde Marcus och frågade om vi kunde se honom? 

Efter mycket spanande kunde vi skymta en liten eld en kilometer nerströms och förstod vem det var, Marcus var där med Andys brorsa Mattias för att testa en ny lokal!

Marcus hade landat nytt pb 1,38kg och Adam blev mer aktiv i sitt fiske nu när närmsta konkurrenten om bronset knappade in!


Bara litet senare fick vi anledning att skrika ut i natten så att Marcus på andra sidan å hörde det och våndades...

En lake på 1,44 landades!


Marcus lämnade platsen och likaså gjorde vi, men vi gav inte upp fisket utan testade en ny lokal till. 

Ett bra beslut då denna skönhet på 2,42 snart kunde landas!


Totalt:

Adam 7 lake 2,42kg, 1,44kg, 0,56kg, 0,55kg, 0,5kg

Hasse 1 lake, 1 mört, 1 gärs 0,05kg 16cm

Marcus 1 lake 1,38kg

Poängfördelningen blir:

Adam 128p

Hasse 31p

Marcus 26p



/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar