Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 6 januari 2016

Rötsimpan på hugget i kylan!

Igår var jag nere vid havet en sväng för att stilla fiskesuget!

Det var ap-kallt och jag var väldigt glad över att vara ordentligt påpälsad.

Men trots kylan var det fullt av liv i vattnet, enorma mängder märlor, räkor, snäckor och några kammaneter var igång.

Jag började fiska i solnedgången och häll på några timmar in i mörkret.

Det hände inte så mycket men jag hade i alla fall några napp och ett av mothuggen sitter!


Årets första fisk blev en liten men smällfet rötsimpa :)

Idag åkte jag och Linda söderöver för att fira Melvins födelsedag.

Det var inte varmare där nere.

Vi kommer ner till Malmö när vi möts av en molnvägg och snötäckt mark.

Innan vi kom fram så var snötäcket 3-4 decimeter tjock och vi såg fem bilar varav en polisbil i diket.


På väg hem snöade det för fullt också och det var nog närmre halvmetern snö på vissa ställen men det gick bra och väl norr om Malmö var vägarna torra och snön borta igen :)

Till helgen blir det isfiske, många av de mindre sjöarna ligger nu och det har kommit flera israpporter från våra hangarounds i Göteborg.

Men var försiktiga det är många förrädiska isar där ute!!

5 poäng till mig och jag tar mig därmed in som trea på årets liga.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar