Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 23 februari 2021

Pimpelrace


I soluppgången var jag vid sjön för att pimpla abborre.

Dagen innan var det soligt och en del snö hade töat bort men under natten hade det frusit igen och jag var bra påpälsad. Men med varma solstrålar från söder så åkte snart mössan av.


Isen var 30cm tjock och i andra hålet hittade jag abborren.


29 abborrar i samma hål är bra.

Men nu var det för varmt och plagg efter plagg åkte av.


Till sist satt jag i flytunderstället!

Så varmt ska det ju inte vara i februari men det gick inte att ha på mer kläder.

En fikapaus efter 40 landade borrar.


Lagom till det var dags att gå hem och grilla korv så hade jag fångat knappt 50 stycken och som så ofta hade fisket stannat av på denna sjön.


Väl hemma kunde en underbar lunch i solen avnjutas tillsammans med dessa härliga tjejer!


Efter lunchen bestämde jag mig för att jag minsann skulle dubbla min fångst och ha minst 100 fiskar innan jag skulle ge mig för dagen. 

Ett lätt molndis hade nu tagit ett grepp om kvällssolen och nu var det jacka på igen.


Strax innan solnedgång kunde jag lyfta upp dagens 100:e fisk och räkna in 98 abborrar och 2 mörtar.

Ett mycket härligt dagsverke!

100 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar